Monday 7 January 2013

Tips memiliki kulit wajah yang cantik




Hye hye semua...

Bertemu lagi kita... *yeahhh* okay you all hari ni kan kan kan... aku nak share sikit tips nak jaga kulit muka yang cantik.. Aku baru nk mencuba ni k. so jommm kita same2 cube jugak baru orang kata sharing is caring kan?? Hee.. Of course lah kan semua orang nak kulit yang cantikkan tak kira lah lelaki ke perempuan... Mesti semua nak sangat kan.. Kalau lelaki mesti akan bertambah2 macho lah kan... mioew :3 kalau perempuan mesti lagi menarik and cantik... wuuuu ^^, hahaha. So kat sini aku nak share kat you all semua tips dia k.. 

Taaaaa Daaaa...... 


1. Minum air masak sebelum memberus gigi pada waktu pagi.. sebab ape tau, sebab Enzim air liur itu akan membuatkan kita jadi awet mude... wuuuu *best* 





2. Kita kene hindari makanan yang mengandungi banyak garam kerana ia boleh menyebabkan kulit kering dan tidak sihat. Kita boleh ambik garam ni.. Tapi jangan terlalu banyak k. Selain untuk kulit, kesihatan juga perlu jaga.. Kalau tak garam ni boleh buat kan kita ni ada darah tinggi tu *no no no* okay ? Kesihatan kene jaga :)



3. Ini yang paling utama okay.. Bersihakan solekan terlebih dahulu dengan make up remover so baru lah semua yang kotor2 boleh tanggal dah hilang.. Lagi2 pada bahagian mata. Bila kita pakai eye liner kan.. Memang kene bersihkan.




4. Basah kan muke sebelum membersihkan muke dengan pencuci muke dahulu k. Supaya lebih senang nanti kekotoran semua nak tanggal.



5. Percikkan sedikit air suam ke muka bagi pori-pori lebih terbuka dan pencuci muke dapat membersihakan muke lebih mendalam... Ikutlah pade kulit muke masing2 yang sesuai .



6. Bersihkan muke lame sedikit. Sekurang-kurangnyer 1 minit sebab inilah masanya untuk membersihkan segala kekotoran yang ada. Kalau tak bersih itu yang boleh menyebabkan tumbuhnye jerawat.


7. Seelok-eloknya gunakan air sejuk untuk membersihakan muke kerana ia akan buat pori-pori mengecil dan menegangkan kulit. Ha' tak payah buat botox tau.. Hahaha.



8. Kalau You all yang memiliki kulit muka berminyak, lebih baik menggunakan toner muke setelah mencuci muka. Ia akan menutup liang2 roma yang terbuka. Bagus!! Try pakai okay. Hee




9. Pilih pelembab muka yang sesuai dengan jenis kulit you all okay.. Nanti takut lain pulak yang jadi.. Sebab dh banyak kes dah.. So you all kena berhati2 k bila pilih produk.. *share sikit* Yang penting pelembap yang you all nak ambik mesti mengikut linkungan umur tau.



10. Gunaka rangkaian produk yang sama dengan kulit muka you all okay.. kerana bila kita campur2 guna produk ni bukan lebih baik tapi akan lebih rosak. So.. you all semua kene ambik yang betol2 sesuai dengan kulit you all k.



okay sampai sini saje. banyak jugakkan tips dia.. Hahaha. 
Aku hope you all try k. Aku pun tengah belajar2 jugak dalam tips ni sbb sape yang tak nak kulit dia cantikkan?? lagi2 perempuan... kan kan?? Hee.  So.... aku hope you all happy okay.
sampai sini jerk k aku share dulu.. nanti kalau ade tips yang lain aku share lagi ngan you all semua k.
thank you sebab baca okay :)


love you...
good night..
bye :)










No comments:

Post a Comment